Gå til hoved-indhold
Kapsejlads
Kapsejlads
Kapsejlads
Kapsejlads

Dramatisk bomning ødelægger masteskinne hos Sehested

I en bomning i 12 m/sek. blev skinnen til storsejlet og sejlpinde ødelagt, så AkzoNobel nu er sidst i Volvo-sejlads. Folk sendt i masten i 20 m/sek. for at skrue masteskinne på. Se bomning på video.

Af Troels Lykke |

I videoen fortæller en alvorlig vagtkaptajn Chris Nicholson om den dramatiske bomning, hvor båden gik i stå i en bølge og derfor slog det ekstra hårdt, da bommen røg over i høje bølger i 12-13 m/sek.

Det sejles flere hundrede kilometer fra land i Det Indiske Ocean. Billeder fra videoen viser hvor koldt, gråt og blæsende det hele foregår lige nu i Volvo Ocean Race.

Sejlere blev sendt i masten i 20-25 m/sek. for at fikse masteskinne på den 30 meter lange kulfibermast fra Southern Spars.

Bomningen blev sat ind langs den Antarktiske Ice Exclusion Zone, man ikke må passere mod syd.

Sehested er ansvarlig

Det er den 27-årige dansker Nicolai Sehested, der har fået en nøglerolle om bord, er også bådkaptajn.

Han er derfor ansvarlig for materiel om bord. En besætning, der virkelig er kommet uheldigt afsted med mange skift om bord og nu denne dramatiske bomning.

Holdet sejler nu kun 13,2 knob over grunden og er nu tilbage i feltet og er rykket fra en 4. plads og ned til en sidsteplads, hvor der er 290 sømil efter førende Dongfeng, viser tracker

Det er ikke for børn at blive sendt i masten, når det blæser 20-22 m/sek. i det iskolde sydhav. Foto: AkzoNobel

Kapsejlads
Kapsejlads
Kapsejlads
Kapsejlads

Dramatisk bomning ødelægger masteskinne hos Sehested

I en bomning i 12 m/sek. blev skinnen til storsejlet og sejlpinde ødelagt, så AkzoNobel nu er sidst i Volvo-sejlads. Folk sendt i masten i 20 m/sek. for at skrue masteskinne på. Se bomning på video.

Af Troels Lykke |

I videoen fortæller en alvorlig vagtkaptajn Chris Nicholson om den dramatiske bomning, hvor båden gik i stå i en bølge og derfor slog det ekstra hårdt, da bommen røg over i høje bølger i 12-13 m/sek.

Det sejles flere hundrede kilometer fra land i Det Indiske Ocean. Billeder fra videoen viser hvor koldt, gråt og blæsende det hele foregår lige nu i Volvo Ocean Race.

Sejlere blev sendt i masten i 20-25 m/sek. for at fikse masteskinne på den 30 meter lange kulfibermast fra Southern Spars.

Bomningen blev sat ind langs den Antarktiske Ice Exclusion Zone, man ikke må passere mod syd.

Sehested er ansvarlig

Det er den 27-årige dansker Nicolai Sehested, der har fået en nøglerolle om bord, er også bådkaptajn.

Han er derfor ansvarlig for materiel om bord. En besætning, der virkelig er kommet uheldigt afsted med mange skift om bord og nu denne dramatiske bomning.

Holdet sejler nu kun 13,2 knob over grunden og er nu tilbage i feltet og er rykket fra en 4. plads og ned til en sidsteplads, hvor der er 290 sømil efter førende Dongfeng, viser tracker

Det er ikke for børn at blive sendt i masten, når det blæser 20-22 m/sek. i det iskolde sydhav. Foto: AkzoNobel

Tilbage