Gå til hoved-indhold
Ericsson-holdene i Volvo Ocean Race brugte også Helly Hansen. PR-fotoKapsejlads
Ericsson-holdene i Volvo Ocean Race brugte også Helly Hansen. PR-foto

Visione 3 Sailingteam nu med Helly Hansen

Helly Hansen klæder fynske sejlere på. Visione 3 sejler nu med det norske sejlertøj og giver feed back. Læs også om IRC-overvejelser.

 

Af Troels Lykke |

"Det er en meget flot aftale Helly Hansen har lavet med os, og vi er stolte af at skulle repræsentere et mærke der har hentet værdifuld erfaring i blandt andet Volvo Ocean race, samt mange andre prestigefyldte sejladser," siger Per Weiskvist, der har en aftale med Helly Hansen de næste år.

En af de vigtigste faktorer på en kapsejladsbane, når båd og sejl  er i orden er at holdet fungerer, og holdet fungerer bedst når påklædningen er i orden.

Påklædningen skal være funktionel, den skal sørge for at vi er varme når det er koldt, og kølig når det er varmt, idet begge dele er lige vigtige, lyder det fra Kerteminde-holdet, der sidste år nåede at få Volvo Ocean Race-sejlerne Jens Dolmer og Bouwe Bekking om bord.

"Mange fejl på en båd, kan ske fordi mandskabet ikke er korrekt påklædt, og dermed skal bruge fokus og kræfter på forkerte ting, og det slipper vi så for at bruge tid på i de næste 2 år," siger skipper og bildirektør Per Weiskvist.

Det skal Visione 3 sejle

Visione 3 deltager i 2010 i den nye Baltic IRC serie, og herunder sejladserne Big Boat Challenge, Fyn Rundt fra Kerteminde, Baltic  Sea Challenge, Gøteborg Offshore Race, Flensburger Foerde Woche og KDY Autumn Cup.

Desuden vil der blive deltagelse i 3-4 DH kapsejladser, hvor Visione 3 stadig står stærkest på handikap mål.

Optimering til IRC

Optimeringen til IRC, har betydet at vi har været nødt til at acceptere en del kompromisser, og det betyder at vi skal bruge 2010 sæsonen på at vurdere hvilken vej vi skal gå fremover, forklarer holdet.

"Et kompromis imellem DH og IRC, er ikke den letteste og ej heller den bedste løsning på en båd som Visione 3, så vi skal sejle ekstra godt i årets sejladser," siger en smilende Per Weiskvist.

Til orientering er produktionsbåde langt mere klar til begge regler, men der er selvfølgelig altid nogle der er mere favoriseret end andre, så længe der sejles på handikap.

Det sker i Kerteminde

"Det skal blive sjovt at se alle de hotte kapsejladsbåde fra de øvrige Baltiske lande specielt til Fyn Rundt i Kerteminde, men også til Big Boat Challenge, og så må vi jo bare være ”underdogs” i år, og se om vi kan drille dem lidt," siger Per Weiskvist. 

Alle kan fortsat følge med på www.visione.dk, som løbende vil blive opdateret, og der kan man også hilse på de øvrige sponsorer, der støtter projektet i 2010.

content-loader
content-loader
content-loader