Gå til hoved-indhold
Sejlklubber
I Danmark beskæftiger Atea omkring 1.400 medarbejdere. Atea koncernen er repræsenteret i hele Norden og Baltikum. Firmaet er noteret på Oslo Børs. PR-foto

IT-leverandør Atea hovedsponsor for Sejlsportsligaen

Som hovedsponsor for ligaen, gennem flere år, er Atea med i stævnen i en nyskabelse af dansk sejlsport, nemlig at klubberne skal slås mod hinanden, som man også gør i Tyskland.

 

Af Troels Lykke |

En helt ny national sejlsportsliga styrker nu klublivet ved at samle alle - professionelle som begyndere - i en kamp om at blive Danmarks bedste sejlklub, og Atea er med bag roret.

Ideen til en landsdækkende sejlsportsliga stammer fra Tyskland, hvor ligaen på andet år allerede er udvidet med en 2. division. Ligesom i Tyskland foregår sejladsen i J/70 sportsbåde, som er den hurtigst voksende bådtype i verden.

I forhold til mange andre sportsgrene herhjemme er der i sejlsporten langt mere fokus på enkelte besætningers præstationer end på klubberne, skriver Atea i en pressemeddelelse.

Så ved at lade klubber konkurrere mod hinanden, bliver ligaen et nyt sportsligt samlingspunkt for alle sejlsportsinteresserede. Både for dem, som skal udgøre klubbernes besætninger i konkurrencen, og for alle dem, som støtter og hepper på deres klub.

DS: Ikke muligt uden Atea

”Der er altid plads til superstjernerne. Men i ligaen skal de tage resten af klubben med om bord i præstationerne. Alle bliver samlet i et fællesskab omkring konkurrencen. Det er en nyskabelse af hele sejlsportsverdenen, som ikke var mulig uden Atea,” siger Mads Kolte-Olsen, generalsekretær, Dansk Sejlunion.

Nyskabelsen af dansk sejlsport ligger i tråd med Ateas evne til altid at være på forkant med fremtiden.

I virkeligheden er der rigtig mange lighedspunkter mellem sejlsport og den disciplin, Atea udøver hver dag. Ateas kunder manøvrerer i uforudsigelige og komplekse situationer, hvor forholdene kan ændre sig på et splitsekund.

Atea glad for mangeårigt sponsorat

”For hele tiden at være på forkant med den næste udfordring, kræver det, at man har trænet målrettet og at udstyr er trimmet optimalt, så der er overskud til de strategiske beslutninger. Det er det, der skaber vindere,” siger administrerende direktør Morten Felding, Atea, der er glad for, at Atea kan tegne en ny fremtid for dansk sejlsport gennem et mangeårigt sponsorat.

18 sejlklubber fra hele landet konkurrerer i fire stævner hen over sommeren, som skal afsløre, hvem der er Danmarks bedste sejlklub.

Startskuddet til ligaen lyder til det første stævne i Rungsted den 30. maj – 1. juni. Følg med i ligaen her: www.sejlsport.dk/mere/sejlsportsligaen.

content-loader
content-loader
content-loader