I en tid, hvor selv det lækreste sportstøj med de bedste funktioner lynhurtigt kopieres, er image en uhyre vigtig brik i de internationale mærkers bevidsthed.

Øjeblikkets bedste eksempel er det netop overståede Volvo Ocean Race.

Her lykkedes det Puma at etablere sig i både sejleres og »almindelige« menneskers bevidsthed som seriøs leverandør af avanceret tøj, skriver erhvervsbladet.dk

Sponsoratet var bygget op om aktiv deltagelse med båden, Il Mostro, og på land var der opbygget et smart koncept, der forvandlede containere til spændende butikker, hvor publikum kunne købe lidt af den euforiske stemning omkring verdens hårdeste kapsejlads.

Det udløste i november en førsteplads ved European Sponsorship Awards for Pumas samlede indsats under Volvo Ocean Race.

Fordom nedbrudt

Selv oplyser Puma, at kapsejladsen genererede medieomtale for 50 millioner dollar, og hvad endnu mere vigtigt er, så har Pumas engagement været med til at nedbryde den fasttømrede fordom om sejlsport som en rigmandshobby.

Så med et slag fik Puma med sponsoratet fortalt verden, at man fremover også er producent af tøj og grej til sejlsport, og i sejlernes bevidsthed blev mærket profileret som seriøst, takket være en flot andenplads i det samlede resultat for Volvo Ocean Race.

Også i 2011

Ifølge minbaad.dks kilder så skulle amerikanske Puma Ocean Racing atter stille op i jordomsejlingen, men det er dog endnu ubekræftet.

Kilde. Erhvervs Bladet