Gå til hoved-indhold
Morten Brandt, redaktør på BådNyt og Jesper Sehested Lund, ejer af BådNyt og andre magasiner. Foto: Troels LykkeKort Nyt
Morten Brandt, redaktør på BådNyt, tv. og Jesper Sehested Lund, ejer af BådNyt og andre magasiner. De ses her på BådNyts stand i Bella. Foto: Troels Lykke

BådNyt og Minbaad.dk indgår strategisk samarbejde

Danmarks mest læste bådmagasin, BådNyt, og Danmarks hurtigst voksende digitale bådmedie, Minbaad.dk, har benyttet Både i Bella 2010 til at indgå et omfattende strategisk samarbejde.

 

Af Morten Terf Andersen |

Baggrunden for samarbejdet er et fælles ønske om at styrke begge mediers position på det danske marked for bådmedier samt en erklæret målsætning om at kunne tilbyde den danske bådbranche bedre og mere effektive annonceringsmuligheder.

BådNyt indtager med sine snart 40 års udgivelseserfaring en solid position som Danmarks mest læste bådmagasin med 107.000 månedlige læsere. På internettet har Minbaad.dk siden sin start den 15. april 2008 på rekordtid skabt sig en betydende position med 69.750 besøg hver måned. (februar 10)

Med markante positioner henholdsvis på det trykte mediemarked og på det digitale marked vil det nye samarbejde kunne tilbyde bådbranchen en styrket markedsføringsplatform samt tilbyde vores mange læsere og brugere et endnu bedre redaktionelt produkt.

Fire områder

Foreløbig har de to parter identificeret fire samarbejdsområder: Nyhedssamarbejde og redaktionelt samarbejde i øvrigt, brugtbådsmarkedet, markedsføringssamarbejde samt et annoncesalgssamarbejde.

Nyhedssamarbejdet vil blandt andet betyde, at Minbaad.dk dagligt vil levere nyhedshistorier til BådNyts website, baadnyt.dk, samt levere redaktionelt nyhedsstof til magasinet BådNyt. Omvendt vil BådNyt stille noget af sit redaktionelle indhold til rådighed for Minbaad.dk.

På brugtbådsmarkedet er samarbejdet allerede blevet etableret, idet baadnyt.dk i dag linker direkte til Minbaad.dk’s brugtbådsmarked, Mitbaadmarked.dk.

Øge læsertal

De to parter vil derudover benytte hinandens platforme til intensivt og markant at markedsføre hinandens medier med henblik på at øge henholdsvis læsertal og besøgstal.

Endeligt er det de to parters ambition at udvikle og sammensætte fælles annonceprodukter og dermed skabe attraktive markedsføringsløsninger for den danske bådbranche med henblik på at skabe en effektiv kontakt til både nuværende og potentielle bådejere.

Redaktør for BådNyt Morten Brandt siger:

”Jeg har fulgt Troels Lykkes flotte arbejde med at skabe et vægtigt dansk nyhedssite på bådmarkedet. Og jeg er meget imponeret over den solide position, som Minbaad.dk har formået at opnå på meget kort tid. Dette har kun kunnet lade sig gøre ved at skabe interessante og læseværdige nyhedshistorier med respekt for de muligheder og begrænsninger, som ligger på nettet. Jeg er derfor utrolig glad for denne aftale, som, jeg tror, vil føre til en væsentlig styrkelse af begge parters respektive medier.”

Redaktør for Minbaad.dk Troels Lykke siger:

”BådNyt har altid stået for en god journalistik og jeg har altid haft et godt øje til BådNyt, som ”altid har været der”, men som samtidig har formået at vedblive med at udvikle sig år efter år. Et samarbejde med BådNyt er derfor den logiske og ideelle samarbejdspartner for Minbaad.dk. Jeg glæder mig til at komme i gang med samarbejdet.”

Se også www.jslpublications.dk

content-loader
content-loader
content-loader