Gå til hoved-indhold
Let og med meget sejl, plejer at være et kendetegn for de kinesiske FarEast-både.Kort Nyt
Let og med meget sejl plejer at være et kendetegn for de kinesiske FarEast-både.

FarEast 37-tegninger ses på boot

På lørdag går det løs i Düsseldorf med et væld af nyheder. Minbaad.dk er også på boot, hvor vi skal se tegninger til den nye kineser, FarEast 37 til én mio. kr. Båden vises først frem i Shanghai til maj.

Af Troels Lykke |

FarEast 37 har meget sejl oppe og lav vægt. Den skal nok kunne flytte sig over grunden.

FarEast Boats, der er kendt for at bygge Optimistjoller, har både på 19 til 31 fod, men nu går de op i størrelse. 

Denne gang er der mere plads og indenbordsmotor. Båden er designet af Simonis & Voogd Yacht Design fra Holland, og de plejer at ramme plet.

Udrustning er fra USA og Europa og tidligere er båden set med Seldén-mast på.

Flyder først til maj

Båden, der vejer 4,4 ton, vil koste fra 1.065 mio. kroner med moms. Båden får ikke verdenspremiere på boot i Düsseldorf, men der vises tegninger frem af båden, der skal testes i Shanghai til maj og Stockholm til juni, oplyser den svenske forhandler Mats Runström til minbaad.dk

FarEast 37R

Længde: 11,30 m

Vandlinje: 10,86 m

Bredde: 3,66 m

Dybde: 2,25 m

Vægt: 4400 kg

Ballast 1700 kg

Seilareal kryds: 76 m2

Storsejl: 50 m2

Fok: 34 m2

Spiler: 160 m2

Sejlareal læns: 195m2

Pris: med moms  1,065 mio. kr.

content-loader
content-loader
content-loader