Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Comfortina 43'eren leveres med en dybgang på 2,15 meter. Foto: Comfortina Yachts
Kort Nyt
To rat findes der i bådens cockpit. Foto: Comfortina Yachts
Kort Nyt
Op til tre kahytter kan ejeren få om læ. Foto: Comfortina Yachts
Kort Nyt
Båden kan sejles med gennaker. Foto: Comfortina Yachts

Ny Comfortina 43 bliver tro kopi af storesøsteren

Det tyske værft fik så stor succes med Comfortina 46'eren, at designet nu skaleres ned i en 43-fods version. Det skandinaviske layout og de klassiske linjer bevares derfor i lillesøsteren. Se tegninger af båden.

Af Sara Sulkjær |

Der er ingen grund til at ændre en succes. Et motto, som det tyske Comfortina-værft, der netop har løftet sløret for tegninger af deres helt nye Comfortina 43, i den grad har taget til sig: 

- Efter det gode samarbejde med designer Dieter Blank under C46-projektet er der ingen grund til nye "designeksperimenter" med lillesøsteren C43, fortæller værftet på sin hjemmeside.

Tidsløse linjer

Netop rollemodellen, Comfortina 46, modtog roser fra såvel pressen som sejlere, da den ramte havoverfladen for to år siden, i 2017. 

Med sine klassiske linjer og et skandinavisk design suppleret med tendenser fra den moderne bådebyggerindustri blev båden et hit. Et hit, som nu forsøges gentaget på den 43 fod lange Comfortina:

- Tidsløse linjer, elegant, komfortabel og hurtig, sådan kender man en Comfortina, understreger værftet.

Luksuskahyt er muligt

Mens designer Dieter Blank og manden i spidsen for Comfortina, tyske Niels Töbke, med hård hånd har slået stregerne til bådens ydre, får ejeren mere at sige, når blikket rettes under dæk.

Hvorvidt Comfortina 43'eren skal leveres med tre kahytter og to toiletter, eller om der blot skal placeres én luksuskahyt om læ, er således et spørgsmål, den kommende køber må tage stilling til.

Specifikationer: 

LOA: 13,08 m

LWL: 11,77 m

Bredde: 3,95 m

Dybgang: 2,15 m

Vægt: Ca. 9.8000 kg

Storsejl: 53,94 m2

Forsejl: 41,08 m2

Kilde: Comfortina Yachts

Ældre H-båd sprøjtes til højglans med Awlgrip-maling som superyachts bruger

Det er ingen tilfældighed, at Awlgrips GH-maling bruges til superyachts. Det er nemlig utroligt stærkt og hårdt og dermed svært at ridse. Samtidig har malingen et ekstremt UV-filter, det skinner og kræver næsten ingen vedligeholdelse. På Horsens Yachtværft får en H-båd Awlgrip i cockpit og på dæk.

Afstemning

Skal du lave forbedringer på din båd denne vinter?

Nyhedsbrev

Deltag i konkurrencer og få de seneste nyheder direkte i indbakken

Links til andre sites