Gå til hoved-indhold
Havne
Nicolaj havde lige sejlet ud og informeret motorbådssejler om, at nu var der en plads ledig til ham. Det kalder jeg god service. Foto: Troels Lykke

Havneassistenten møder dig i en RIB og anviser plads i Nyhavn1 i Middelfart - det virker

Mange gæstesejlere sejler forvirret rundt for at finde en ledig plads i de overfyldte havne. Sådan er det ikke i Middelfarts Nyhavn ved Kulturøen. Minbaad.dk fik anvist plads og blev endda slæbt i havnen af unge, hjælpsomme Nikolaj.

Af Troels Lykke |

Alle havne i Danmark burde have en smilende, serviceminded hjælper i en RIB-gummibåd.

En der straks kunne give overblikket til en om hvor der er en ledig plads, og vise en hvor den er.

Minbaad.dk kom i denne uge ind i Nyhavn2 ved Kulturøen i Middelfart. Jeg skulle faktisk bare hente mine venner, der skulle stige på der.

Jeg lagde mig et sted, hvor der oplagt skulle være en stor motorbåd. Havneassistenten Nikolaj sejlede derfor hen til mig og fortalte at der kom en stor motorbåd, der skulle være på min kajplads.

Trak min stævn fri og orienterede motorbåds-sejler uden for havnen

- Men jeg har et andet sted du kan være, et sted hvor man kan være midlertidigt, fortalte han mig og trak min stævnen ud på min Boheme 10-meter, der ikke har en larmende bovpropel på sig.

Derefter sejlede han ud til motorbåds-sejlerne og fortalte ham, at nu var hans plads fri. Se det kalder vi virkelig god service.

content-loader
content-loader
content-loader