Flo-Torq SSR bruger Soft-Shift-gummiteknik, så støj og vibrationer i gearkassen mindskes
Flo-Torq SSR-propellernavet er et godt supplement til de nuværende SSR HD og SSR Solid. 2020-nyheden fokuserer i endnu højere grad på at eliminere støj og vibrationer fra gearkassen på 40CT til 225 hk påhængsmotorer.
SSR-propellernavet er udviklet helt specifikt til at mindske eller helt eliminere støj og vibrationer, der kan opstå mellem gearkasse og propelleren, og derved forlænge motorens levetid.
Nyheden Flo-Torq SSR benytter den gennemprøvede Soft-Shift-gummiteknik, hvorved støj og vibrationer i gearkassen mindskes maksimalt, og i visse tilfælde helt elimineres.
Det nye nav erstatter desuden Flo-Torq III og IV, og skaber derved et bedre overblik over udbuddet af propellernav, fortæller Jørgensen & Dahl til bådpressen.
Nedsættelse af støj med op til 22-23%
SSR-teknikken formindsker den maksimale støj ved gearskift med op til 22-23 %, både når der skiftes fra neutral-frem og neutral-bak. Ydermere elimineres som oftest det velkendte "klonk" ved gearskifte.
I takt med at bådejere tilbydes mere og mere støjsvage Mercury-motorer, flyttes fokus fra selve motorens støj over til eventuel støj og vibrationer fra gearkassen.
Derfor oplever bådforhandlere i disse år en stigende efterspørgsel på dæmpning af støj og vibrationer fra drevet.
Flo-Torq SSR komplementerer på bedste vis Mercury-påhængsmotorer fra 40CT hk og op til 225 hk med 1" propelleraksel.