Gå til hoved-indhold
Store både
Greenline 45 Fly ses her i Slovenien for få år siden. Modellen sælger stadig godt. Foto: Troels Lykke

Supersælgeren Greenline 45 nu opgraderet med større motor på hybrid del - sejl 20 sømil på ren el

Importør Michael Floor fortæller at Greenline 45 laves i to modeller, flybridge eller coupe. Begge er bestsellere. Du kan også få den enten som ren diesel, eller som hybrid, noget værftet har gjort i over ti år. I dag kan du få den med en noget større motor. El-motor ladet op på 2,5 timer under sejlads.

Af Troels Lykke |

Greenline 45 blev udstillet på Cannes Yachting Festival i september. Her var importøren Michael Floor til stede, hvor han tog billeder til motorbaadsnyt.dk

Greenline 45 fås i to udgaver med hybrid, den nu større motor 2 x 370 hk Yanmar eller 2 x 250 hk Yanmar.

- Du kan sejle cirka 20 sømil på rent el med 4,5 knob, hvor du har mange solceller på ruftaget, så du ikke behøver ikke at gå i havn for at få strøm til køleskab og oliefyr i perioder, siger Michael Floor fra Floor Yachts i Randers til motorbaadsnyt.dk.

El-motor ladet op på 2,5 timer under sejlads

- Slår over på diesel, og du sejler i 2,5 timer så er el-motoren ladet fuldt op på 4 x 11 kW lithiumbatterier. Den model koster 750.00 kroner dyre ift. diesel med fx 2 x 440 hk, siger Michael Floor.

Greenline 45 er indrettet med traditionelt cockpit, pantry agter, stor udesofa, går du ned i båden er der owners cabin er tilbage med tilhørende toilet. Der er flere store kahytter om læ og to toiletter om bord.

Greenline 45 koster fem mio. kroner plus moms i hybridudgaven 2 x 250 hk og elmotor og med 2 x 370 hk koster den 67 mio. kr. plus moms.

Mere information hos Floor Yachts i Randers

content-loader
content-loader
content-loader