Gå til hoved-indhold
Udstyr
Gori's to-bladede foldepropeller er kendt for at reducere vandmodstanden betydeligt, hvilket betyder noget på en 24.000 sømil sejlads. Foto: Gori Propeller

Tobladet Gori Racing-propeller fra Haderslev bruges af 38 IMOCA-både i Vendée Globe

40 både på startlinjen i solo-jordomsejlingen og 38 af dem er med Gori's to-bladede foldepropeller, der er kendt for at reducere vandmodstanden betydeligt. Desuden tilbyder de fremragende manøvredygtighed og pålidelighed, forklarer Lars Østergaard fra Gori Propeller til minbaad.dk.

Af Troels Lykke |

Starten til Vendee Globe 2024/25 går 10 .novemember på søndag fra Les Sables D’lone i Frankrig, og i år med rekord deltagerantal, der vil være fyrre IMOCA 60 på startlinjen, den ældste fra 2005, og de nyeste fra 2023, de ældre er traditionelle, de nye er foilende.

Ingen danske både er med på den 24.000 sømil nonstop solosejlads, men 38 af de 40 IMOCA 60ere er udstyret med danske GORI Racing Propeller, lyder det fra Gori Propeller i Haderslev.

GORI Propeller er kendt for at være den foretrukne propel på flertallet af Grand Prix bådene og nyere One Designs som Club Swan 43 og 50, Cape 31, Melges 37, VOR 65, MOD 70, HH-42, Elliot 35 m.m, blot for at nævne nogle få, ikke at glemme alle de store Ultim trimaraner som Idec Sport, Sodebo 3, Banque Populaire, Lazartigue, Gitana 3, m.m. bruger også de danske propeller.

Nyhed i Holland på vej

- På METS i denne måned i Holland, præsenterer Gori-propeller en nyhed, nemlig en 3-bladet GORI Hybrid Propeller, til Hybrid og Electric Propulsion, med re-generering for øje, forklarer Lars Østergaard fra Gori Propeller i Haderslev.

Læs mere: gori-propeller.com/

content-loader
content-loader
content-loader