Sådan så turen ud onsdag, hvor iQ-foil duoen måtte gå ind til Tårs efter vinden kom over 15 m/sek. I dag er Alfred og Marinus ved Nyborg.

DK rundt: Alfred og Marinus ved Nyborg torsdag middag efter 164 km tur fra Møn til Lolland

Updaten fra de to sejlere onsdag aften lød efter turen fra Klintholm Havn på Møn til Tårs Havn på Lollands vestside: - Vi sejlede i alt 164 kilometer, og var på vandet i 8 timer, lyder det fra Alfred Dixen og Marinus Tambo, der måtte opgive ved Lolland, da vinden oversteg 15 m/sek. Følg dem på gps.

Af Troels Lykke |

Aarhusinanerne Alfred Dixen på 22 og Marinus Tambo på 21 fyrer den stadig af, 1400 kilometer Danmark rundt med start, nord for Esbjerg. Her er deres update onsdag aften.

Dag 12 - blæsevejr med 15-17 meter i sekundet

I dag (onsdag) sagde vi farvel til Ole og Klap hesten, og vi tog afsted mod Fyn og Nyborg. Vi startede kl. 8.00, for at få så lang tid i mindre blæsevejr, men da vinden blæste op, måtte vi efter 60 kilometers sejlads ude af trapezen kapitulere og gå i havn i Tårs Havn. Vi sejlede i alt 164 kilometer, og var på vandet i 8 timer. I morgen (torsdag, red.) står vi igen tidligt op, og giver den fuld gas mod Aarhus. Håber at være hjemme omkring kl. 17 i morgen, men følg os på vores tracker, som vi slår op på stories i morgen tidlig.

I dag torsdag var de to iQ-foil surfere ved Nyborg kl. 11.37. Man kan se at de undervejs rundede de 20 knob over bølgerne. Om de når til Aarhus i dag, vides langt fra.

Video: Så kom der vind - vi sejlede 60 km ude af trapezen - måtte gå over et rev

Video: Vi skal fandme hjem, Marinus - 200 km regner vi med til Aarhus

Se hvor Alfred og Magnus foiler

Følg de to surfere: share.garmin.com/QSJRU og se deres rute og fart undervejs.

Følg også sejlerne her: www.facebook.com/alfred.dixen og her