Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Anne-Marie Rindom er én af de atleter, der har oplevet glæden ved fællesskabet i sejlermiljøet. Foto: Peter Brøgger

Bredde og elite på samme tid: En strategi, der har ført Danmark til tops

Stå bredt, nå højt. Det er mottoet, der - mod alle odds - flere gange har ført Danmark til tops, blandt andet i ILCA-båden ved OL i 2021. Ny kampagne sætter fokus på strategien.

Af Sara Sulkjær Hansen |

Ingen vinder alene. 

Det er overskriften for en helt ny kampagne, der sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite.

Her fortæller fem af Danmarks allerbedste atleter, hvordan de allerede som børn i deres barndomsklubber lærte værdier som fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje.

Menneskene bag

Atleterne fortæller ikke bare om de mål, der driver dem, men også om de mennesker, der står bag dem i jagten på at blive den bedste i verden. For ingen vinder alene.

- Vi er ikke så mange mennesker i Danmark. Men vi er en af verdens mest idrætsaktive nationer med 2,4 millioner medlemmer af en idrætsforening bygget på fællesskab og glæden ved at dyrke idræt, forklarer formand for DIF, Hans Natorp, og formand for Team Danmark, Lars Krarup. 

- Hvis de har lysten og talentet til at udleve deres sportslige potentiale, mødes de af engagerede og dygtige trænere, eksperter og ledere, som med viden og motivation viser vejen til verdensklasse. Den tætte sammenhæng mellem bredde og elite gør, at vi præsterer bedre, når længere og vinder mere, end vores lille land egentlig berettiger os til, uddyber de.

Stå bredt - nå højt

Virksomhederne bag Ingen vinder alene-kampagnen fremhæver ligeledes værdiernes betydning for dem - at stå bredt og nå højt.

- Som sportsfolk, som individer, som virksomheder og som nation - ingen vinder alene. Selvfølgelig kan du komme langt med talent, men sammen når vi længere. Som virksomheder ved vi, at fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje er dét, der skaber resultater, og det er værdier, vi nemt kan spejle os i.

- Vi ved også, at når konkurrencen er hård, er der i sporten såvel som i erhvervslivet brug for alle på holdet for at skabe topresultater. Og det er præcis derfor, vi står bag de danske atleter. Både dem, der står klar i Paris til sommer, og dem, der måske først kvalificerer sig næste gang, understreger Anders Hagh, CEO i Salling Group.

Startskud til juni

Den nationale kampagne løber fra begyndelsen af juni til OL i Paris afsluttes 11. august, samt når de Paralympiske Lege afholdes fra 28. august til 8. september.

De fem OL- og PL-atleter afsløres løbende op til kampagnestart gennem film og posts på sociale medier og online samt på storskærme rundt om i Danmark via samarbejdet med Team Danmark og DIF’s mediepartner Ocean Outdoor.

Virksomhederne bag

Bag den fælles OL- og PL-kampagne står Sailling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og Elsass Fonden.

Læs mere om kampagnen her.

content-loader
content-loader
content-loader