Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
370’eren er udviklet med fokus på sejladsens reneste glæde. Styringen er præcis og blød, båden står stabilt i hård vind, og samtidig bevæger den sig let og elegant i lette pust. PR-fotos
Kort Nyt
Kort Nyt
Kort Nyt

Ny Hallberg-Rassy 370 med mere plads og sejlerglæde

Den helt nye Hallberg-Rassy 370 er blevet testet i den svenske skærgård i alt fra let vind til storm, fra solskin til silende regn. - Hun er let på roret, utroligt velafbalanceret og reagerer præcist på selv den mindste bevægelse, siger Magnus Rassy.

Af Troels Lykke |

Ifølge direktør Magnus Rassy fra Hallberg-Rassy sejler den nye model som en gudinde. Hun er let på roret, utroligt velafbalanceret og reagerer præcist på selv den mindste bevægelse. Samtidig føles hun både levende og kontrolleret, uanset forholdene.

370’eren er udviklet med fokus på sejladsens reneste glæde. Styringen er præcis og blød, båden står stabilt i hård vind, og samtidig bevæger den sig let og elegant i lette pust, forklarer Magnus Rassy til bådpressen.

Kombinationen af dobbelt ror og dobbelt rat giver maksimal kontrol og sikkerhed – kendetegn for Hallberg-Rassys moderne modelprogram.

Rummelighed og komfort i særklasse

Under dæk afslører den moderne skrogform et markant løft i både plads og lys. For første gang i denne bådstørrelse tilbyder Hallberg-Rassy de ikoniske lænestole i salonen, midterskibs dobbeltseng i ejerkabinen og mulighed for ekstra køl eller opvaskemaskine i pantryet.

Magnus Rassy forklarer, at ambitionen har været at skabe et interiør, der føles både rummeligt og luksuriøst. Komforten skal være på samme niveau som sejlegenskaberne.

Gennemtænkt design – oven og under dæk

Med storskødesystemet placeret foran forruden holdes cockpittet rent og frit for liner. Det giver plads til et fast, højlakeret teakbord og mulighed for bimini – en løsning, der både er praktisk og elegant.

Indvendigt tilbydes valget mellem klassisk Khaya-mahogni eller lyst europæisk eg. Pantryet er stort med både top- og frontåbnede køleskabe samt mulighed for fryser eller opvaskemaskine. Salonen har dobbelte tagluger og store skrogvinduer i hærdet glas, som giver et lyst og luftigt indtryk.

Kraft, kvalitet og præcision

Hallberg-Rassy 370 er designet af Germán Frers og certificeret til CE-kategori A – ubegrænset oceansejlads. Skroglængden er 11,32 meter, og motoren er en Volvo Penta D2-50 med 51 hk.

Båden har et sejlareal på næsten 80 m² og kan udstyres med både bov- og agter-thruster – noget helt nyt i denne størrelse.

Premiere i Sverige og på verdensscenen

Den nye Hallberg-Rassy 370 får snigpremiere i vandet under Åbent Showroom i Ellös lørdag den 22. november 2025 mellem kl. 12.00 og 14.30.

Den officielle verdenspremiere finder sted på Boot Düsseldorf fra den 17. til 25. januar 2026.

Hallberg-Rassy 370

Designer: Germán Frers Naval Architecture & Engineering
CE-kategori: A – Ocean (ubegrænset sejlads)
Skroglængde: 11,32 m
Maksimal længde inkl. bovspryd: 12,13 m
Vandlinje: 10,59 m
Bredde: 3,75 m
Dybgang (standard): 2,00 m – fås også i 1,69 m version
Deplacement (tom båd): 8,0 ton
Køltype: Blybulb på stålfinne
Motor: Volvo Penta D2-50, 51 hk
Dieseltank: 265 liter
Ferskvandstanke: 460 liter
Sejlareal (standard): 79,6 m²
Sejlareal (optimeret): 81,9 m²
Styresystem: Dobbelt rat og dobbelt ror
Pris: Er på vej
Ekstraudstyr: Bov- og agter-thruster, opvaskemaskine, ekstra køl/fryser
Forhandler: Dansk Marine Center, Risskov
Bådværft: Hallberg-Rassy, Sverige

content-loader
content-loader