Gå til hoved-indhold
Yngling til stævne i Aarhus i 2006 med sponsor i sejlet. Foto: Ricky HansenKapsejlads
Yngling til stævne i Aarhus i 2006 med sponsor i sejlet. Foto: Ricky Hansen

Virker sponsorater på sejlbåde?

Kære læsere har du en kommentar og et sponsorat du kan huske? En læser nord for Aarhus mener det er på tide, at vi slår et slag for sponsorater på både.

Af Troels Lykke |

For at få en indikation af om sponsorater har en positiv virkning på genkendelses effekten på firma navne, så kunne det være sjovt at bede Jer læsere om at komme med eksempler på kapsejladsbåde, som har stillet op under et eller andet firma navn.

Vi tænker både nationalt og internationalt. Det gør slet ikke noget at det var en båd der sejlede kapsejlads for 30 år siden, fordi så har effekten jo virkelig sat sine spor.

Hvis der kommer mange tilbagemeldinger, så er det jo et godt argument for alle de danske sejlsportsteams, som idag kæmper med at få sponsorerne til at bide på et godt projekt.

Sæt hjernecellerne igang og byd ind med dine eksempler på firma sponsorerede kapsejladsbåde.

Vi - dvs. læseren Ricky Hansen og minbaad.dk - byder gerne lige ind med de første bud her:

” Red Eric ” som var en kapsejladsbåd fra Århus egnen, som forsøgte at kvalificere sig til det hedengangne Admiral's Cup. Så kære marketing afdeling hos Royal Unibrew i Fakse, - vi husker stadig Jeres engagement i 80´erne.

Eller hvem husker ikke tyske ” Illbruck” fra Volvo Ocean Race i 2002.

Kan du komme på navne på både og tror du på det virker?

content-loader
content-loader
content-loader