Bank forklarer om nyt og let Elvstrøm GPR-sejl
Sorte sejl. EPEX Grand Prix Racing er navnet på nyt sejl fra Aabenraa. Elvstrøm Sails skal blandt andet levere til den nye Club Swan 50. Vi møder igen Jesper Bank på hanseboot.
Udstiller man skal der præsenteres en nyhed. Det lokker altid journalister til. Og det har Elvstrøm Sails forstået.
Denne gang havde salgsdirektør Per Weiskvist valgt at time en af virksomhedens nyheder på hanseboot i Hamborg, hvor også sælgeren af sejl til store både, Jesper Bank var mødt op.
Det nye EPEX Grand Prix Racing membran-sejl bliver blandt de mest kostbare og ekstreme lette sejl, der til dato er produceret hos Elvstrøm Sails. Det er ikke et tursejl, men udelukkende til kapsejlads.
Det er sejl, der bygges op til 50 fod og med en tynd EPEX-film og et enkelt såkaldt Liteskin indvendig. Lommerne til sejlpinde er integreret smart i sejldugen.
Til Club Swan 50
Blandt andet leverer sejlloftet til den nye Club Swan 50, som Jesper Bank har været oppe og sejle i, i Finland.
- Det er et sejl med vægten helt i bund, det er noget af det letteste sejl du kan finde på markedet til kapsejlads. Og det holder længere end vores øvrige film-sejl. Du kan sige at bruger du fire fokke om året så kan du med GPR-sejlet nøjes med at købe tre. Hvis du vil have et sejl du kan folde kan du vælge et GPR-sejl i andet i kulfiber, men i stedet vælge det med Vectra eller Technora, forklarer Jesper Bank, før han fløj til Mallorca, hvor han også bor og sælger sejl.
Det nye EPEX Grand Prix Racing membran-sejl bliver blandt de mest kostbare og ekstreme lette sejl, der til dato er produceret hos Elvstrøm Sails. PR-foto