Gå til hoved-indhold
Professionelle sejlere er hyppige brugere af britiske Musto. Foto: Volvo Ocean RaceKort Nyt
Professionelle sejlere er hyppige brugere af britiske Musto. Foto: Jen Edney/Volvo Ocean Race

Overraskende handel: Helly Hansen overtager Musto

Det populære bristiske sejlsportsbrand opkøbes nu af outdoor-producenten Helly Hansen. Salget skal udbrede Musto internationalt.

Af Sara Sulkjær |

Det uhyre vellidte brand Musto, som blandt andet sejlere i Volvo Ocean Race og flere landsholdssejlere bærer, sælges nu til konkurrenten Helly Hansen. 

Hvor meget nordmændene skal give for det britiske brand er endnu uvist, men ifølge en anonym kilde fra Wall Street Journal har Helly Hansen hevet 55 millioner pund op af lommen, svarende til lidt over 454 millioner danske kroner. 

Vil udbrede Musto

Uanset prisen er håbet fra den norske outdoor-specialist, at overtagelsen kan bane vejen for en udbredelse af det britiske sejlsportsmærke: 

- Vores fokus vil være at udbrede Musto internationalt som et ikonisk britisk livsstilsbrand med dybe tekniske sejlsportsegenskaber ved siden af Helly Hansen, forklarer administrerende direktør hos Helly Hansen, Paul Stoneham. 

Ligeledes vil Mustos administrerende direktør Peter Smith blive siddende i direktørstolen, hvorfra han fortsat vil drive Musto-brandet. Paul Stoneham derimod bliver arbejdende bestyrelsesformand. 

Kilde: New York Times 

content-loader
content-loader
content-loader