Gå til hoved-indhold
Tur
At få flere sejlere på vandet er blandt Dansk Sejlunions primære formål. Her ses manden i spidsen for unionen, Christian Lerche. Foto: Flemming Ø. Pedersen / Dansk Sejlunion

DS-direktør ser stort potientiale i privat bådudlejling

Fremadrettet vil udlejningen af private både være i vækst, spår Christian Lerche. Samtidig glæder direktøren sig over, at udlejningen kan hjælpe flere danskere på vandet.

Af Troels Lykke |

Mens sejlerne på landets havne i en årrække er blevet færre, kan det samme langt fra siges om bådene.

Nye kommer til, få forsvinder og resultatet bliver dermed, at et stadigt større antal lystbåde ligger hen.

Et faktum, som udlejningsportalen Boatflex, der lige nu har 26.000 medlemmer på deres hjemmeside og mere end 9000 både til udlejning, ønsker at gøre op med ved at forbinde private bådejere med interesserede lejere., skriver Jyllands-Posten

Flere får glæde af bådene

Ikke kun de tusindvis af medlemmer er fortalere for konceptet. Også Dansk Sejlunions direktør Christian Lerche bakker op:

- Det er jo en super god idé og giver mulighed for, at vi kan få bådene brugt langt mere, end de ellers bliver. Vi er meget begejstrede og tror, at der er flere mennesker, der får glæde af at sejle på denne her måde, forklarer han til Jyllands-Posten.

Christian Lerche fremhæver, at tjenesten kan være med til at skabe bedre økonomi for bådejere gennem en deling af udgifter og dermed gøre det mere rentabelt at eje egen båd.

- Det er en kendt sag, at mange både – i Danmark og i udlandet – ligger meget stille. Så hvis vi skaber en større aktivitet, kommer det både de folk til gavn, der ejer bådene, men også de mange sejlere eller familier, der gør brug af det, understreger han.

Enkel platform er afgørende

I Dansk Sejlunion har man ingen tal for, hvor udbredt tjenesten er, men man ser grundlæggende et stort potentiale i Boatflex.

- Jeg tror ikke endnu, at det er meget udbredt, men lige så vel som med folks boliger eller biler, så er jeg helt bestemt sikker på, at det her vil være i vækst fremadrettet. Det er et spørgsmål om at få skåret platformen til, så den er til at gå til for brugerne, slutter Christian Lerche.

Kilde. Jyllands-Posten

Ældre H-båd sprøjtes til højglans med Awlgrip-maling som superyachts bruger

Det er ingen tilfældighed, at Awlgrips GH-maling bruges til superyachts. Det er nemlig utroligt stærkt og hårdt og dermed svært at ridse. Samtidig har malingen et ekstremt UV-filter, det skinner og kræver næsten ingen vedligeholdelse. På Horsens Yachtværft får en H-båd Awlgrip i cockpit og på dæk.

Afstemning

Skal du lave forbedringer på din båd denne vinter?

Nyhedsbrev

Deltag i konkurrencer og få de seneste nyheder direkte i indbakken

Links til andre sites