Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
- Vi har på Copenhagen Boat Show haft en del dialog med sejlere og håndværkere og er blevet endnu mere skarpe på hvordan vi skal forklare hvordan Repair Hero virker. Der er helt klart et behov for vores app, kan vi konstatere, siger direktør fra Kolding, Klaus Østergaard, til minbaad.dk. Foto: Troels Lykke

Appen Navipair kan forbinde sejleren til den lokale helt af en håndværker

Ny app hjælper sejlere, der skal have repareret båden, med at finde frem til mekanikeren, elektriker eller bådebyggeren. Måske den lokale helt. Via appen Navipair beskriver sejleren selv problemet med ord og billeder, og rækker så ud til dem, der kan hjælpe, forklarer direktør Klaus Østergaard.

Af Troels Lykke |

Allerede inden sejleren lægger til kaj på den græske ø eller i Vejle Havn, kan sejleren undersøge, om der er hjælp at hente i havnen. Ny dansk app til sejlerfolket gør, at sejlere, der har noget, der skal fikses, selv kan finde "mekanikeren".

Med appen i hånden kan sejlere finde professionelle folk i havnen, men også andre sejlere, der er så skrappe, at de tilbyder deres hjælp. Sejleren kan sende en forespørgsel direkte til mekanikeren – det som de kalder en Repair Hero. Alternativt kan sejleren, hvis man har god tid, lægge opgaven ud på markedspladsen for at se, om der er nogen, der vil tilbyde deres hjælp.

- I dag tager du typisk ind i havnen, og så begynder du at spørge. Det er lidt tilfældigt, hvem du møder. Hvem kender de, som de kan henvise til? siger direktør Klaus Østergaard til Erhvervslivs trekanten.

Klaus Østergaard, som minbaad.dk mødte på Copenhagen Boat Show, fortæller, at der i dag er omkring 1.000 brugere på appen efter et par måneder.

Men potentialet er kæmpestort og dækker i princippet hele verden, skriver avisen videre.

I første omgang er der fokus på Middelhavet, Storbritannien, Sverige og Danmark, og de foreløbige tilbagemeldinger har været gode, når han har været rundt på blandt andet de danske havne.

- Der går jo ikke to sekunder, når jeg fortæller om appen, før sejlerne går i gang med at fortælle en anekdote om, hvor de engang har ligget et sted, hvor de havde brug for hjælp. Så var de inde tre steder, før de fik hjælp. Den slags hører vi hele tiden, siger Klaus Østergaard.

Appen linker folk sammen

Ideen til appen opstod i et "samarbejde" mellem Thomas Keller, der blandt andet er medstifter af Mutebox, og Jesper Riber, der står bag River Online. Derudover er også Tommy Mikkelsen, der er direktør i Trelleborg Marine Systems Denmark, og Klaus Østergaard, der blandt andet har været direktør i Ohmatex, med i selskabet.

Thomas Keller og Jesper Riber var sammen ude at sejle sidste år, hvor Jesper Riber skulle have sin båd hjem fra Middelhavet, og det var på den tur, de undfangede ideen på baggrund af deres egne erfaringer.

- Det er særligt Jesper Ribers egne oplevelser i flere år, der baner vejen for appen. Når der er noget, der knækker, eller man gerne lave en eller anden forbedring, så er det en udfordring at få det lavet, når du er langt hjemmefra. De savnede en måde at linke folk, siger Klaus Østergaard.

Beskrive problem med ord og billeder

Men appen i hånden kan sejlere beskrive problemet med ord og billeder, og derefter "forespørge" en reparatør.

- Der er altid noget, der skal rengøres, smøres og fikses. Og nogen kan noget selv, men det er de færreste, der selv kan ordne alt, og når du står i en fremmed havn, så er spørgsmålet, hvem kan hjælpe? Her har vi samlet løsningen et sted. Du kan selv søge en reparatør, der har registreret sig i appen i området, og forespørge på prisen. Så deler du din "opgave", der kan indeholde tekst og billede. Du kan også nemt dele opgaven til flere, og så får du et tilbud, du kan acceptere eller afvise, og det hele foregår via appen, siger Klaus Østergaard.

Læs mere: navipair.com/

Kilde. Erhvervliv trekanten

content-loader
content-loader
content-loader