Zhik forlænger med landsholdet til 2024
Siden 2014 har Zhik klædt landsholdssejlerne på. Et samarbejde, som både Dansk Sejlunion og Zhik har været glade for. Parterne forlænger derfor nu med endnu en periode til og med 2024. Sejlernes løbende feedback har gjort det muligt for Zhik at forfine materialer og designs undervejs.
Hos Dansk Sejlunion er sportschef Thomas Jacobsen glad for at kunne offentliggøre det fortsatte samarbejde, der har stor betydning for landsholdssejlernes præstationer på vandet.
- Vi er rigtig glade for, at det er lykkes at nå til enighed om at fortsætte samarbejdet. Zhik er et brand, der excellerer i at levere beklædning med en fremragende funktionalitet. For vores sejlere betyder det, at de kan fokusere på at udvikle deres hastighed i båden, taktik og teknik, og være sikre på, at enhver optimering af deres beklædning, som kan forbedre den kinetiske effektivitet og flydende komfort, er fuldt ud taget hånd om af Zhik, siger han i en pressemeddelelse.
Feedback fra Sejlerlandsholdet
Zhiks designteam har gennem de senere år arbejdet tæt sammen med Sejlerlandsholdet.
Sejlernes løbende feedback har gjort det muligt for Zhik at forfine materialer og designs undervejs, så beklædningen matcher vind og vejr og samtidig kan holde til konstant træning og kampagner rundt om i verden.
Af den grund er Piet Poelmann, CEO hos Zhik, også glad for at fortsætte partnerskabet tre år mere med en af verdens bedste sejlernationer.
- Dansk Sejlunion og det danske Sejlerlandshold er en meget vigtig brik i vores strategi om at indgå partnerskaber med verdens bedste hold og dermed styrke Zhiks målsætning om at blive verdensbedste sejlsportsbrand. Vi ser frem til fortsat at arbejde tæt sammen med sejlerne om udvikling af beklædning til den daglige træning og frem mod vigtige stævner og mesterskaber i årene, der kommer.
Fordele for klubber og klasser
Foruden at bringe landsholdssejlere tættere på toppen af verdenseliten betyder forlængelsen af aftalen også godt nyt for de danske sejlklubber og klasseorganisationer.
Gennem samarbejdet er det nemlig muligt for klubber og klasser under Dansk Sejlunion at opnå favorable priser på udvalgte designs påtrykt eget logo.
Rigtig mange klubber og klasseorganisationer tog godt imod samarbejdet, da Dansk Sejlunion første gang lancerede muligheden i 2020, og derfor er det selvfølgelig glædeligt, at successen nu kan fortsætte, siger Christian Lerche, direktør i Dansk Sejlunion.
- Vi er rigtig glade for vores partnerskab med Zhik, fordi det netop skaber værdi for alle; lige fra vores dygtigste landsholdssejlere til vores dedikerede og engagerede frivillige og sejlere i de lokale klubber, fastslår han.