Gå til hoved-indhold
Den nye Dragonfly 32 bliver udformet i et nyere mere moderne og dynamisk design som vil sætte nye standarder indenfor både funktion og design, lover Quorning.Kort Nyt
Den nye Dragonfly 32 bliver udformet i et nyere mere moderne og dynamisk design som vil sætte nye standarder indenfor både funktion og design, lover Quorning.

Dragonfly 32 på vej - pris: 1,6 mio. kr.

Ny Dragonfly udfylder hullet mellem Dragonfly 28 og 35. Den flyder i 2012, siger Jens Quourning, der har været med til at designe båden.

Af Troels Lykke |

"Efter salgssuccesen Dragonfly 28 blev præsenteret i januar sidste år og med nu 46 solgte både, er det er os en stor glæde at kunne introducere den nye Dragonfly 32' som skal udfylde "hullet" mellem Dragonfly 28 og Dragonfly 35. Den er dog mere en mindre udgave af Dragonfly 35, da den ikke ligesom Dragonfly 28 kan trailers," siger direktør Jens Quorning.

Den nye Dragonfly 32 bliver udformet i et nyere mere moderne og dynamisk design som vil sætte nye standarder indenfor både funktion og design, lover Quorning. 

3D design kombineret med fræsning i en supermoderne 7-akset CNC-fræser åbner nemlig helt nye muligheder.

Kombinationen af finite-element teknologi med materiale og stress analyse skaber en perfekt balance mellem design og materialesammensætning, lyder det fra Jens Quorning.

To versioner 

Dragonfly 32 vil – ligesom de andre Dragonfly modeller – komme i to versioner: én med en standard rig samt én i en mere optimeret version med en højere rig.

Dragonfly 32 bliver som standard tilbudt med en 20 HK udenbordsmotor – som tilvalg tilbydes en 2-cylinder indenbords dieselmotor eller en elektrisk motor. Rorpind er standard, men cockpittet er designet og udviklet til ratstyring også.

Aptering - seks køjer

Båden har seks køjer – alle i 2 m's længde – med stor dobbeltkøje foran, to store sammenklappelige enkeltkøjer i salonen samt en meget komfortabel dobbeltkøje agter.

Apteringen vil mere eller mindre være i stil med Dragonfly 35 Classic versionen.

Som standard tilbydes Ahorn-aptering, men mod en merpris tilbydes også den mere luksuriøse Teaktræs-aptering. Spisebordet i salonen bliver et perfekt samlingspunkt for 6 til 8 personer.

Kabyssen bliver placeret centralt ved nedgangen og bliver et funktionelt og betjeningsvenligt pantry med gode ergonomiske fordele.

Fuld ståhøjde

Båden får fuld ståhøjde på 1,95 m i salonen – 1,87 m in toiletsektionen.

Cockpittet bliver dejlig stort og tilbyder rigelig plads til hele besætningen. Alle fald og liner er ført til cockpit for nem og sikker håndtering – også perfekt til singlehand-sejlads.

Pontonerne er designet endnu større – sammenlignet med vores tidligere designs – som gør båden kraftigere og hurtigere. Den bliver uden tvivl den hurtigste båd i vores flåde.

Dragonfly 32 bliver perfekt til sjov og sikker familiesejlads, ligesom den har potentialet til seriøs kapsejlads – hurtig og sikker sejlads på én gang.

Plug- og værktøjsudviklingen løber allerede for fulde omdrejninger ved Quorning Boats, og båden forventes at være klar til at komme på markedet i foråret 2012.

www.dragonfly.dk

content-loader
content-loader
content-loader