Hallberg-Rassy stiller altid bankgarantier ved indbetalinger
Og hvis en kunde køber en båd hos en dansk forhandler og denne går konkurs så er det ikke korrekt at værftet automatisk overtager kundens reklamationsret, forklarer Bo Hold fra Hallberg-Rassy.
Bo Hold, der sælger Hallberg-Rassy i Danmark, skriver følgende kommentar til artiklen på minbaad.dk: Bådforhandler: Husk garanti på forudbetaling på bådkøb:
Vi har dyb respekt for gamle forhandlere i bådbranchen, men når de direkte udtaler sig forkert er vi nødt til at reagere.
Hvis en kunde køber en båd hos en forhandler og denne går konkurs så er det ikke korrekt at værftet automatisk overtager kundens reklamationsret. Værftet har jo ikke handlet med kunden.
Det er derimod meget vigtigt at kunden vælger en leverandør, der har en god og sikker økonomi samt er kendt for at have en stabil forretning, hvilket normalt også bevirker, at alle aftaler omkring leveringstider samt efterservice på bådene ydes som en selvfølge.
Og der skal stilles bankgarantier på ALLE indbetalinger.
Den danske bådbranche har jo oplevet, at et tysk værfts konkurs var skyld i, at forhandlerne også gik konkurs....så det at handle med en dansk forhandler er ikke sikkerhed nok i sig selv.
Mvh Marineparken
Bo Hold