På Barbados er der kun en enkelt ankerplads, hvor man kan ligge beskyttet mod bølger og vind. Foto: Signe StorrTur
Signe Storr og Henrik Hansen sejlede fra Martinique til Barbados, mod vind og strøm.

Signe: Vi er sejlet til Barbados - min nye favorit-ø

Vi var ellers meget i tvivl om, hvorvidt vi skulle flyve til Barbados i stedet for at sejle de 100 sømil mod vind, strøm og bølger, skriver Signe Storr, der nu har fået amerikansk visum.

Af Signe Storr, Barbados |

Vi havde fået at vide på den amerikanske ambassade, at det kunne tage alt fra 3 dage til 6 uger at få udleveret ens visum, når man havde overstået sit interview.

Hvis det sidste blev tilfældet, ville det være både nemmere og billigere at være på båden, så vi besluttede os for at sejle.

Sejlturen gik dog også over al forventning. Det tog os lige knap 24 timer, og jeg sov eller læste det meste af vejen, så det kunne ikke have været nemmere!

Lille marina til store både
Barbados er der kun en enkelt ankerplads, hvor man kan ligge beskyttet mod bølger og vind. Herudover er der kun små private marinaer med plads til lokale både på nær en enkelt marina i Port St. Charles, som har plads til 5-6 superyachts.

Marinaen var ikke fyldt op, da vi kom, og selvom Capibara næppe kan betragtes som en superyacht, så håbede vi på, at marinaen ville have os alligevel.

Vi var heldige, og vi har siden, vi ankom, ligget i marinaen ved siden af de andre store både. Broen er dog ikke bygget til både med et så lille fribord som på Capibara, så det kræver lidt forsigtighed at komme på og af borde!

Besøg på den amerikanske ambassade
På Martinique havde vi med en god internetforbindelse udfyldt vi vores visum-ansøgningen på nettet, og dernæst havde vi booket en tid til en samtale på den amerikanske ambassade på Barbados, som heldigvis lå i den efterfølgende uge.

På ambassaden måtte vi aflevere alt elektronik ved indgangen, og måtte igennem et sikkerhedstjek som i lufthavnen.

Alt var meget seriøst! Efter at have afleveret vores pas og ansøgning og taget fingeraftryk, ventede vi på vores interview.

Interviewene blev ført ved skranker i det samme rum, så alle kunne følge med i hinandens samtaler, og om de fik godkendt deres ansøgning eller ej.

Vi fik heldigvis godkendt vores visum-ansøgning, så nu kan vi fremover sejle frem og tilbage til USA!

I bagklogskabens klare lys
I bagklogskabens klare lys skulle vi selvfølgelig bare have ansøgt om visum med det samme, vi kom til Caribien, eller inden vi sejlede hjemmefra.

Vi har uden sammenligning brugt mere tid på at tale om det, søge efter lettere udveje samt diskutere, hvorfor Henrik ikke mente, det var nødvendigt at søge om det, da vi var i Danmark, end det i alt har taget at søge om det og få det!

Vores visa kan vi allerede hente i starten af næste uge, så ind til da vil vi tage på opdagelse på Barbados, som ind til videre klart er vores favorit-ø!

Signe

På Barbados er der kun en enkelt ankerplads, hvor man kan ligge beskyttet mod bølger og vind. Fotos: Signe Storr

Romantik på Barbados. Signe Storr og Henrik Hansen nyder livet. Vi forstår hvorfor.

Danskernes lille Allegro 30 virker for lille til den høje kaj og de store superyachts.

Signe nyder livet under havoverfladen.

Vandet er så smukt og klart ved Port St. Charles.

Barbados, endnu et paradis for sejlere.