Gå til hoved-indhold
Polstrede cockpit er typisk for mange amerikanske både, der gør meget for at skjule det mindre charmerende glasfiber på den 25 Sea Ray 250 SLX. PR-fotoKort Nyt
Polstrede cockpit er typisk for mange amerikanske både, der gør meget for at skjule det mindre charmerende glasfiber på den 25 Sea Ray 250 SLX. PR-foto

Sea Ray 250s nye Mercruiser har bedre brændstofforbrug

Mercruiser har givet indenbords-motorer et boost i forhold til brændstofforbrug og holdbarhed, fortæller importør Søren Risbjerg fra Risbjerg A/S.

Af Troels Lykke |

Høj musik, masser af fart på vandskiene en solskinsdag. Her rammer den nye, 2,59 meter brede Sea Ray 250 SLX plet. Og vel og mærke i en båd med et velpolstret cockpit med store højtalere og LED-lys i sædekanterne.

Polstrede cockpit er typisk for mange amerikanske både, der gør meget for at skjule det mindre charmerende glasfiber på den 25 fods båd, der vejer 2,65 ton med en 4.5 liter Mercruiser, der ifølge den danske importør Søren Risberg fra Risbjerg A/S ved Silkeborg skulle være en nyhed af de store.

- Motoren er fra starten af udelukkende skabt til en båd, mens man tidligere har benyttet benyttet sig af motorblokke fra bilbranchen. Mercruiser har dermed givet indenbordsmotorer et boost i forhold til brændstofforbrug og holdbarhed. Vi forventer os ekstremt meget af den nye Sea Ray 250 Sun Sport, som afløser bestselleren Sea Ray 240, der er solgt mange af i Danmark, forklarer Søren Risbjerg fra Risbjerg A/S til BådNyt og minmotorbaad.dk. 

Ikke billigste på markedet

Båden er en dagsejler i luksusenden og tilbydes fra 669.000 kroner og opefter. Den fås også med targabøjle, der retter sig mod forsejads med wakebord eller vandski efter båden.

Nede i kahytten findes en dobbeltkøje og et toilet. Sea Ray fås også med et åbent cockpit. I begge modeller sidder man vindskærme, der går pænt langt ned langs siderne og beskytter mod vind og bølger.

Vi så den på Boot i Düsseldorf i januar 2016.

Se fotos hos Risbjerg A/S

 

content-loader
content-loader
content-loader