Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Firmaets navn Shorthand refererer til den lynhurtige kommunikationsform stenografi og naturligvis til sejladsformen med ganske få personer om bord, fortæller Morten Brandt.

Shorthand står til søs med journalist Morten Brandt

BådNyts tidligere redaktør og manden bag Silverrudder tager erfaringer med i sit nystartede firma Shorthand, der er en blog om sejlads, men også et Event og Content Marketing-bureau.

Af Troels Lykke |

Morten Brandt var chefredaktør på BådNyt gennem 7 år. Her blev han blandt andet kendt som manden der opfandt singlehand-sejladsen Silverrudder Challenge of the Sea.

Nu tager han sine erfaringer med events, medier og kommunikation med ind i sit eget nystartede firma Shorthand, der er et dedikeret Event og Content Marketing-bureau.

”I USA og England er forskellige former for events blandt de vigtigste værktøjer for kommunikations-bureauer og PR-virksomheder. Det har jeg tænkte mig at bringe til Skandinavien og Tyskland. Jeg mener, at events og clinics i kombination med veltilrettelagt kommunikation forbinder producenter og brugere på den bedst tænkelige måde, siger Morten Brandt til Minbaad.dk.

Mere singlehand

Selv om han har fat i andre brancher, mener han fortsat, at der er potentiale for flere events inden for singlehandsejlads:

”Da jeg fik ideen til Silverrudder Challenge handlede det om at give ansvaret tilbage til de aktive. Derfor droppede jeg stort set alle regler, der normalt er forbundet med kapsejlads. Det viste sig at være et rigtigt koncept ikke bare i Danmark, men også i Tyskland. I år var sejladen udsolgt på få uger, og det er jeg både stolt over og glad for og på den baggrund mener jeg, at der er plads til flere af denne type sejladser i Danmark og i resten af Europa og jeg arbejder derfor på at skabe nye events inden for dette område,” siger han. 

Blog om shorthanded sejlads

Firmaets navn Shorthand refererer til den lynhurtige kommunikationsform stenografi og naturligvis til sejladsformen med ganske få personer om bord. Ud over events og content marketing vil sitet også indeholde en Blog om shorthand-sejlads. 

”Det er på ingen måde et nyhedssite i konkurrence med minbaad.dk eller baadmagasinet.dk. Bloggen er et udtryk for min personlige interesse for singlehanded og doublehanded sejlads. Bloggen opdateres cirka en gang om ugen med en relevant historie eller video,” fortæller Morten Brandt.

Du kan finde bloggen og øvrig info på www.shorthand.dk, men hav lidt tålmodighed for sitet står først for alvor klar 1. juli. 

Events er en genial kobling

I dag står mange producenter af varer og ydelser selv for en stor del af kommunikationen med deres kunder.

Men, ifølge Morten Brandt, er det de færreste virksomheder med spidskompetence i bådproduktion, sejlmageri eller noget helt tredje, der formår at producere engagerende og interessant indhold, når de skal kommunikere med deres kunder.

Her mener han, at kommunikationsvirksomheder og medier har en force – især hvis man kombinerer kommunikationen med begivenheder som events og clinics. 

”En veldesignet signaturevent kan skabe communities som viser sig som et virkeligt loyalt publikum. Her er eventen en genial kobling mellem kunder/brugere og producenter. Bådebranchen og andre brancher med professionelle aktører har behov for at investere for at skabe egne signaturevent, egne communities med eget engagerende og vedkommende indhold,” siger Morten Brandt. 

Reception lørdag den 18/6 i København NV

Morten Brandt runder 50 år den 17/6 og starter samtidig eget bureau inden for events, PR og kommunikation. Det markerer han med en reception lørdag den 18/6 på Bispebjerg Bakke 6, 2400 København NV, hvor alle fra bådebranchen bydes velkommen til at kigge forbi fra kl. 15 til 18. 
content-loader
content-loader
content-loader