Gå til hoved-indhold

Guide til lovlig sejlads i havvindmølleparker

Marine Coordination Manager, Peder Rosenberg Pedersen fra DONG, gør opmærksom på at sejladsen igennem vindmølleparken skal planlægges, fortæller duelighed.dk

Vinter i LM 27: Den kvindelige synsvinkel

- Mere end halvdelen af hans tekster angår ofte kahytsindretningen, hynderne og skabene. Her får den ikke for lidt, blogger Bøje Larsen om bådsælger Martins annoncer.

Vinter i LM 27: Kvinder falder ikke i vandet

Jeg havde på forhånd sagt, at de skulle have gummisko med. Så siger den medbragte, at det havde hun glemt. Jeg: Jamen så tag dine sko af – hun havde ingen strømper på, blogger Bøje Larsen.

Signe på vej til Cuba i Allegro 30

Signe og Henrik sejler nu fra Key West i USA og direkte til Cuba, medmindre vejrudsigten ændrer sig markant. Eksotisk ø springes over.

Vinter i LM 27: Flugten fra fruen og familiefesten

Han tager så sin vinkarton med om bord og forsvinder i kahytten for først at dukke op langt op ad næste dag. Fri og udhvilet, blogger Bøje Larsen om bro-nabos forsvinden.

Signe i Key West: Smugkiggeri på ankerpladsen

Vi har bl.a. udset os et par både, som vi ville kigge nærmere på, hvis vi var US Coast Guard!, blogger Signe Storr.

Skive-ekspeditionen: Smadret ror og flinke jyder

4. del: - Jeg har advaret Arne om, at jeg undervejs må teste roret. Hvad har det gang i? Jeg drejer frem og tilbage og bilder mig også ind, at jeg sporer en vis rorvirkning, blogger Bøje Larsen.

Skive-ekspeditionen: Tre dages grundstødning

3. del: - Fuld kraft tilbage, så frem, så tilbage. Pludselig meget grimme lyde. Kan ikke komme nogle vegne. Kaster anker ud, men overflødigt, blogger LM 27-sejler Bøje Larsen, efter oktober-sejlads.

Skive-ekspeditionen: Erhvervsskib sejler tæt på - bruger hornet

2. del: - Jeg finder Frederikshavn i mørket, endnu en frihavn. Denne gang med ca. kun én mulighed; det er næppe flådestationen, der er frihavn - ville være for let for russerne.., blogger Bøje Larsen.

Skive-ekspeditionen: Ødelagt sejl og sadistisk direktør

1. del: Sejlet er skadet; nu gælder det om at finde en sejlmager. De første to, jeg ringer til, er lukkede. Advarsel: Gå ikke ind i sejlbranchen, det går nedad, blogger LM 27-sejler Bøje Larsen.