Danish Open var branding for fulde sejl
Da spileren gik op, og vinderen Adam Minoprio styrede mod mål, var det massiv bornholmsk eksponering i den store verden.
På spileren stod der med store typer »Bright Green Island Bornholm«, og billedet, som i disse dage går verden rundt, sørger for massiv omtale til vores ø, skriver Bornholmstidende.dk
Det anslås, at omkring 300 millioner tv-seere verden rundt fulgte med på finaledagen af den danske afdeling af verdensmesterskabet i matchrace, World Match Racing Tour. Og det er noget, der kan bruges.
- Det er en reklame, der er uovertruffen for øen, siger Kim Caspersen, direktør for Destination Bornholm.
- Jeg er ikke i tvivl om, at det har været stort. Men hvor stort, det er endnu svært at sige.
Erhvervsambassadør Lene Grønning prydede i aftes tv-skærmene i alverdens lande i et interview med World Tour'ens producer Digby Fox. Ledaget af et minut med stemningsbilleder fra Bornholm fortalte hun om »Bright Green Island«.
- Og den markedsføringsform er ubetalelig og unik, siger Lene Grønning.
- At vi er blevet budt ind til på den måde at få gjort reklame for vores ø, det er rigtig stort.
Kilde: Bornholms Tidende