Gå til hoved-indhold
Evosion 35 kommer kun til at veje 2,8 ton, siger Lars From.Kort Nyt
Evosion 35 kommer kun til at veje 2,8 ton, siger Lars From.

Let bådtype på tegnebræt med VO 70-forbillede

Evosion 35 Race er nyt koncept, nyt design, nye standarder for performance og funktion. Det lover idémand Lars From fra Evosion i Ringkøbing. Båden til kapsejlads skal kun koste 599.000 kr.

Af Troels Lykke |

Evosion -35 Race er udviklet med et chines baseret moderne VO70 / TP52 / Class40 inspireret planende skrog. Det fortæller Lars From i denne redegørelse for det nye projekt.

Tidligere har Lars From fået produceret en Vivace 34, senere kaldet Evosion 34.

Om den nye Evosion 35 lyder det. Det bliver et skrog, med køl og ror, hvor alt unødvendigt modstand er fjernet. Et skrog der kan udfordre selv de bedste sejlere.

Med lav vægt og et stort sejlareal med masser at power forventes båden meget hurtig i alle vindforhold.

Cockpittet er stort med plads til en stor besætning, god siddekomfort, også ved sejlads på de vinklede cockpitkarme.

Komfort på en sommerdag

Ligeledes kan de 2m lange kistebænke forbindes til en 2,05 x 1,8m stor solseng for maksimal komfort en varm sommerdag. EV-35R er udviklet med mulighed for at ændre skødningen til shorthanded sejlads. Standard med rorpind.

Interiøret er åbent, moderne og let med masser af plads. Basic interiør med det mest nødvendige. Alt unødvendigt vægt er fjernet.

Basisbåden er uden motor. EV-35R er forberedt til montage af indenbords motor, og påhængs motor kan monteres.

Slingregrej og rørkøjer

Gamlekendte principper som slingregrej og rørkøjer er genindført, for at optimere vægtfordelingen under sejlads.

Rørkøjerne er videreudviklet for at forbedre siddekomforten, og øge bredden og vinklen som køje.

Pantry og kortbord/teknikbord moduler der også kan bestilles i mere eksotiske materialer.

Salon med masser af plads til besætningen efter sejlads, familien, venner. Weekendture med 7 køjepladser, toilet.

På tværs agter

Agterkøjen er stor med mulighed for ligge på langs og tværs. Mobile skillevægge i sejldug der også fungerer som støtte under sejlads.

Mulighed for at sove til luv, og som ekstra stuverum. Ligeledes opdeles madrasserne så de også fungere i cockpittet.

Kølen er delvis hul for at forbedre stabiliteten uden at øge vægten.

Sejlarealt på kryd bliver på 69m² - og på læns 159m²

Evosion 35 

Længde:  10,48m

Vandlinje:  9,97m

Bredde :  3,19m

Vægt:  2,8t

Dybde: 2,15m

Kølvægt:  1,2t

Storsejl:  39 m²

Fok - 105%:  30 m²

Gennakker:  120m²

Code zero:  85 m²

Vinylester vakuum composite.

Den første gruppe af interesserede vil være med til at påvirke det endelige design/layout.

EV-35R: 599,000,- DKR incl. moms, introduktionspris!Uden motor og sejl.

For yderligere information www.evosion.dk - skriv også til lars@evosion.dk

content-loader
content-loader
content-loader