Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Anders Jessen, fra det nyoprettede Nautec A/S ses her længst til venstre. Foto: PR-foto
Kort Nyt
- Den bedste grossist og den bedste e-handel. To ambitiøse målsætninger, der ikke blot kræver tid og hårdt arbejde, men også kan være vanskelige at kombinere, forklarer 53-årige Anders Jessen, der her er på en VO65er AkzoNobel. Et firma der producerer bundmaling.

Watski-brandet deles - vil være bedste grossist med Nautec og bedste nethandel med Watski

Mens Watski fra den 1. oktober udelukkende skal satse på e-handlen, skal det nyoprettede Nautec udgøre en stærk spiller på grossist-markedet. - Det er ikke skallen, men indholdet, der tæller, påpeger Anders Jessen, der nu står i spidsen for Nautec.

Af Sara Sulkjær |

Den bedste grossist og den bedste e-handel. To ambitiøse målsætninger, der ikke blot kræver tid og hårdt arbejde, men også kan være vanskelige at kombinere. 

Det har Watski A/S måttet sande, hvorfor ejermændene nu har valgt at dele virksomheden i to:

- Det er svært at fokusere på begge dele, som jo er relativt forskellige forretningsområder. Derfor har vi besluttet at dele virksomheden og skifte navn til Nautec A/S, forklarer Anders Jessen til minbaad.dk

De samme varer og know-how

Den danske sælger har dermed lagt tiden med Watski-logoet på skjorten bag sig for i stedet at hellige sig Nautec A/S. 

En virksomhed, der udelukkende vil fokusere på grossist-delen, imens Watski oprettes som sit eget firma med henblik på e-handel.

- Det er ikke skallen, men indholdet, der tæller, så vores business-to-business(B2B)-kunder vil stadig kunne få de samme gode varer, know-how og service fra Helle, Mariusz, Lars og hele logistikapparatet, men fremover med 100 % fokus på B2B-forretningen, forklarer Jessen. 

En gammel historie

Trods det nyoprettede brand er selve virksomheden langt fra en ny spiller på den maritime scene.

Helt tilbage til begyndelsen af 1900-tallet går firmaets historie, hvor skibshandlersønnen Herman Albert Gotthardt fra Nykøbing Falster startede Herman Gotthardt AB.

I 2004 bytter Herman Gotthardt virksomhedsnavn til det stærke varemærke Watski, som man tidligere havde opkøbt.

I de følgende år indgår Watski i en stærk udvikling på e-handel direkte til slutbruger, samtidigt med man driver grossistvirksomheden til forhandlere, værfter og andre kunder.

- Vores kerneforretning er dog grossistvirksomheden, og i 2019 besluttede vi os for at fokusere 100% på dette. Vi deler derfor virksomheden, så Watski bliver en e-handelsvirksomhed og NAUTEC en 100 % grossistforretning, understreger Nautec A/S afsluttende.

content-loader
content-loader
content-loader