Gå til hoved-indhold
Kort Nyt
Mange besøgte den nye Nordborg 42, der har et smukt teakdæk. Foto: Troels Lykke
Kort Nyt
Niels Stielund fra Carver Yachts i Dragør står her på en udstillet Sessa 38, men han solgte en Sessa 42 på udstillingen. Foto: Troels Lykke
Kort Nyt
Marine Pro Shop havde Ikea-koncept på messen. Foto: Troels Lykke

Besøgstal på Boat Show status quo - 30.880 kom forbi

30.880 besøgte Boat Show 2019 over syv dage. Det er cirka 600 færre besøg end i 2017. Flere udstillere melder om godt salg, blandt andet salg af en Sessa 42 til 4,2 mio. kroner. Nyt IKEA-koncept blev afprøvet af Marine Proshop.

Af Troels lykke |

Søndag aften klokken 17.00 blev der sat punktum for årets Fredericia Boat Show, som i alt sluttede med 30.880 besøgende over de syv udstillingsdage.

- Det har været nogle rigtig positive og travle dage. Mange af de besøgende er stadig helt høje efter den fantastiske sommer i 2018, og de kan næsten ikke vente med at komme på vandet. Tilbagemeldingerne fra udstillerne er da også, at stemningen og lysten til at handle har været i top, siger messechef Lars Søndergaard i en pressemeddelelse fra Messe C.

Lars søndergaard forklarede til minbaad.dk efter messen, at han personligt havde troet og håbet på, at den gode sommer i 2018 havde løftet tallet til over de 31.553, der kom forbi i 2017.

- Besøgstallet er jo status quo omtrent, men det handler ikke kun om, hvor mange der kommer, men også om hvor købsinteresseret de besøgende er, siger Lars Sønderbaard til minbaad.dk.

Handel til 4,2 mio. kroner - Carver 42 solgt til Aarhus

Blandt udstillerne var Carver Yachts Scandinavia, som nyligt har fået det skandinaviske agentur på de italienske Sessa Marine-motorbåde. 
Carver var blandt de nye udstiller på Boat Show, og det blev en flot debut, fortæller indehaver Niels Stielund.

- Helt konkret fik vi underskrevet en handel til 4,2 millioner kroner på en 42 fods Sessa med flybridge til en kunde i Aarhus. Den er allerede sat i produktion og leveres ultimo juli i Aarhus, oplyser Niels Stielund.

Den udstillede båd var en imponerende Sessa C 38 til omkring tre millioner kroner – en Skandinavienspremiere, som der også var stor interesse for.

- Det har været ret vildt. Flere er kommet i to omgange, og vi er langt i processen med flere købere. Jeg er overbevist om, at vi indgår mindst to handler, vurderer Niels Stielund, som betegner Fredericia Boat Show som Skandinaviens bedste bådudstilling.

Gode kontakter til Dufour-forhandler

ShipShape A/S sælger bådudstyr og har også bådsalg, og virksomheden fra Rungsted Havn har haft et rigtig godt Boat Show, fortæller indehaver Martin Rasmussen:

- Vi er altid tilfredse med at deltage på Boat Show, og vi har også haft et godt salg. På bådsiden har vi fået mange gode kontakter på vores udstillede Dufour-både, så vi er meget positive. Vi oplever, at folk i år generelt er tættere på at sige: ”Nu skal vi altså have skiftet båden” end for to år siden, siger Martin Rasmussen.

IKEA-koncept med labyrint

Hos Marine Proshop havde man nytænkt indretningen af standen efter et ”IKEA-koncept”.

Fra indgangen til ”Bådens Verden”, som området hed, og frem til kasserne var der en større ”labyrint” fyldt med bådudstyr, marineelektronik og gode tilbud, og man kunne også møde en række af Marine Proshop-kædens leverandører.

Ifølge kædechef Michael Møller har de besøgende taget rigtig godt imod konceptet, som også har løftet omsætningen betydeligt, oplyser han.

content-loader
content-loader
content-loader