Gå til hoved-indhold
Test
Sejlads i La Rochelle i oktober 2016. Foto: Bertel Kolthof - video: Troels Lykke
Test
Test
Test

Pogo 36-test: Fast, fun and safe

Vi testede tidligere fransk, bred hurtigsejler på kun 3,6 ton med minimalistisk indretning. Køl er tre meter dyb, men kan hæves til én. På opfordring viser vi testen igen. Franske Atlanterhavsbåde er hotte. Her er én af dem.

Af Troels Lykke |

1,8 mio. kroner koster båden sejlklar med langsgående svingkøl. Du kan også få den billigere med fast T-køl på to meters dybde. Båden, der ikke kan synke, fordi den har vandtætte rum, sejler fantastisk, da den har meget stabilitet i skrog og køl. Samtidig er den virkelig let, selvom den er i glasfiber. Der er 18 måneders levering hos Pogo-værtet, der har 55 personer ansatte. Foto: Bertel Kolthof

Der er rigelig plads i en Pogo 36 med 4 meters bredde. Værftet laver også en del Pogo Mini 6.5 Transat-både. Ligeledes er Pogo 30 populær, blandt andet i Norge. Læs mere om båden på værftets hjemmeside. Foto: Troels Lykke

Pogo 36

Length overall: 10.86m

Max beam: 4.0m

Draft: 2.8m/1.2m

Light displacement: 3.6t

Mast: Carbon

Boom: Aluminum

Bowsprit: Carbon, retractable

Steering system: Twin rudders, Tiller

Motor: Volvo Penta D1-20 HP

Propeller: 2-blade folding

Navigation: Category  ISO 12217

A – unsinkable

Ældre H-båd sprøjtes til højglans med Awlgrip-maling som superyachts bruger

Det er ingen tilfældighed, at Awlgrips GH-maling bruges til superyachts. Det er nemlig utroligt stærkt og hårdt og dermed svært at ridse. Samtidig har malingen et ekstremt UV-filter, det skinner og kræver næsten ingen vedligeholdelse. På Horsens Yachtværft får en H-båd Awlgrip i cockpit og på dæk.

Afstemning

Skal du lave forbedringer på din båd denne vinter?

Nyhedsbrev

Deltag i konkurrencer og få de seneste nyheder direkte i indbakken

Links til andre sites