Seascape 27: Seriøs sjov båd til tur- og kapsejlads
Per Cederberg fra Aabenraa fortæller om en let, trailbar båd med høj stabilitet med en bagud-svingende svingkøl på en 1,9 meter. Fra 5 m/sek. planer sloveneren. Pris: 665.000 kr. sejlklar.
Ny GreenLine 48 sejler på både el og diesel
Michael Floor fra det nye Floor og Lund Marine A/S gav på Boot-udstilling en rundtur på båden til 3,5 mio. kroner. For el kan den slovenske båd sejle 5 knob i op til tre timer.
Sådan sælger man bedre på Boot i Tyskland
Minbaad.dk har de seneste par dage været på verdens største bådudstilling i Düsseldorf. En stand trak særlig opmærksomhed. Se galleri.
Lund Marine og Floor Marine fusionerer i Aarhus
Det nye Floor & Lund Marine A/S i Risskov tilbyder Bavaria og Dufour-sejlbåde og Greenline, Quicksilver og Bayliner-motorbåde samt Mercury, Mercruiser og Volvo Penta motorer blandt andet.
Britisk tursejler druknede under overfald på St. Lucia i Caribien
62-årige Roger Pratt er død og hustruen er såret i Caribien. - Han blev ikke skudt men druknede, siger Minbaad.dk-blogger, Signe Storr, der støtter enken. - Uvirkeligt, siger Signe. Opdateret 20.1.
Eric Quorning fra BSI: Det går godt igen i bådbranchen
Eric Quorning, partner hos rigleverandør BSI A/S: - Det går godt nu, især med de større både, men i de seneste år har omsætningsnedgangen været på 40 - 50 procent i bådbranchen.
Krydstogtskib redder sejlere syd for Madeira
Krydstogtskib Costa Deliziosa hjalp sejlere, der kom om bord efter de hoppede i deres redningsflåde.
Paul Elvstrøm startede Elvstrøm Sails for 60 år siden i en kælder i Hellerup
I dag har Elvstrøm Sails 80 ansatte og omsætningen steg sidste regnskabsår med 30 procent, og efter seks hårde år er der nu sorte tal på bundlinjen, blandt andet på grund af EPEX-sejlene.
Ny hurtig Dehler 46 flyder til sommer
Den tyske båd kommer til at sejle stærkt med en 2,7 meter dyb T-køl til ræs. Du kan se flere tegninger på Boot i Düsseldorf fra på lørdag.
Harry Hallberg startede Hallberg-Rassy i 1944
9.400 Hallberg-Rassy på mellem 24 og 64 fod er bygget i 70 år i den svenske skærgård. Fra 1963 blev bådene ikke længere bygget i træ. Hallberg-Rassy har i dag en egenkapital på 300 mio. kr.