Gå til hoved-indhold
Havne
Platformen er nu ejet af Harba Systems ApS, hvis ejerkreds består af direktør Christian Elkrog (på billedet), Harbas medarbejdere og en række danske investorer, heriblandt kapitalfonden Morph Capital. PR-foto
Havne

Havneadministrationsplatformen Harba står stærkere efter virksomhedsoverdragelse

Harba er tilbage på danske hænder efter en uoverensstemmelse med en amerikansk investor. Selskabet er nu ejet af virksomhedens medarbejdere og en række danske investorer, og virksomheden står nu stærkere end nogensinde, forsikrer direktør Christian Elkrog.

Af Troels Lykke |

Der er ingen grund til bekymring omkring Harbas levedygtighed efter platformen har været igennem en virksomhedsoverdragelse. Virksomheden står således stærkere end nogensinde, forsikrer direktør Christian Elkrog.

Platformen er nu ejet af Harba Systems ApS, hvis ejerkreds består af direktør Christian Elkrog, Harbas medarbejdere og en række danske investorer, heriblandt kapitalfonden Morph Capital, der har investeret i en række af Danmarks mest lovende vækstvirksomheder, lyder det i en pressemeddelelse.

Ikke længere gæld i virksomheden

Harba Systems ApS har således købt aktiverne og aktiviteterne i Harba ApS, efter uenigheder med virksomhedens tidligere investorer, der ønskede fokus på at skalere til det amerikanske marked. Som følge af overdragelsen er der ikke længere gæld i virksomheden.

“Det er naturligt, at der bliver stillet spørgsmål om Harbas stabilitet efter en konkurs. Vi ønskede ikke selv, det skulle komme dertil, men i sidste ende så vi ingen anden udvej, fordi vi fortsat ønskede at have fokus på de danske og europæiske havne. Nu har vi en ejerkreds, der alle er enige om hvilken vej, vi skal, hvor alle løber i samme retning, og hvor vi allerede i år forventer at gå breakeven,” siger Christian Elkrog.

Kunder vil ikke mærke forskel
Med uroen omkring ejerkredsen af vejen, er der nu ressourcer til at genoptage arbejdet, hvor særligt HarbaPower strømstyring og den nye HarbaApp til sejlerne er i fokus.

“Trods alt, der er sket, er Harba-systemet det samme, og ingen af vores kunder har tabt penge på forløbet. Den eneste forskel vores 150 kunder vil mærke er, at de nu handler med et nyt CVR-nummer, og vi er derfor fortrøstningsfulde om, at vi kan genoptage det samarbejde, vi har haft hidtil, og kan arbejde videre på at skabe den bedste administrationsplatform til at støtte det gode arbejde i landets mange lystbådehavne,” siger Christian Elkrog.

Ser frem til travlt forår
Nu er der en travl periode for de danske lystbådehavne, og derfor er Christian Elkrog også glad for, at der er kommet styr på de hele situationen, inden sejlersæsonen går i gang.

“Vi ved, at sejlermiljøet har glædet sig enormt meget til at komme på vandet igen, og derfor er det også skønt, at vi har fået styr på vores ender, så vi fortsat kan være behjælpelige med at skabe en nem og behagelig sejleoplevelse. På den måde kan havnene fokusere på at skabe nogle gode rammer for deres medlemmer og gæster i stedet for at at håndtere en masse administrative opgaver,” siger han.

Læs mere: harba.co/da/

content-loader
content-loader
content-loader