Gå til hoved-indhold
Extreme Challenger på VIP-tur under Big Boat i Kerteminde. Foto: Troels LykkeKapsejlads
Extreme Challenger på VIP-tur under Big Boat i Kerteminde. Foto: Troels Lykke

Sponsor-ekspert: Extreme Challenger gør det rigtige

Ole Egeblad fra SponsorCom, der var dybt involveret i Bjarne Riis CSC sponsorat, mener at Gram-Hansen og Køstners projekt har gode muligheder for at skaffe 5-10 mio. kr. Interview.

Af Troels Lykke |

Sponsor-ekspert fra København, Ole Egeblad fra SponsorCom, var med i Middelfart, da Extreme Challengers projekt blev præsenteret, han skal nemlig være med til at sælges Gram-Hansen og Køstners projekt, der i 2012 kræver fem-ti millioner kroner.

Et beløb som ingen andre i dansk sejlsports-hold har skaffet før, udover det danske OL-landshold i sejlsport.

Ole Egeblad var selv på OL-landsholdet i starten af 90erne indenfor windsurfing. Han får nærmest dagligt mails fra folk, der søger en sponsor, men stort set alt bliver afvist, fordi han ikke tror på ideen, fortæller han til BådNyt, men om Extreme Challenger siger han:

-Jeg vurderer deres chancer som gode, jeg tror de rammer ind i det helt rigtige projekt, fordi konceptet og bådtypen har så meget at byde på. Der vil jo sejles tæt på, som da Jesper Bank sejlede OL-finale i Barcelona i 1992.

Action og drama

Extreme Sailing Series rammer ind i en tid, hvor action og drama kombineres med både, der sejler sindssygt stærkt. Det har alt det man gerne vil se med kæntringer og show med sejlads tæt på land, men også lidt distance-sejlads.

I forhold til andre både, så bevæger Extreme 40eren sig spektakulært og så er det en dejlig kommerciel klasse, hvor alt er muligt for en sponsor, de kan sejle med ud på bådene og få unikke oplevelser i en miljørigtig og højteknologisk sport, hvor de kan sejle med om bord som femtemand, forklarer Ole Egeblad.

Hyrer prof til sponsorsøgning er rigtig

Han fremhæver andre positive ting om projektets ledere Jes Gram-Hansen og Rasmus Køstner:

-De har entreret med sådan en som mig, ikke fordi det er mig, men fordi jeg arbejder professionelt med sponsorater, det samme har de gjort ved at hyre en journalist til PR-arbejde. Sejlerne erkender, at de er gode til at sejle, men at andre i projektet er god til andre ting og det er positivt, siger Ole Egblad.

Men tror du at pengene er derude til holdet?

-I dag er det købers marked og derfor skal projekterne stramme sig an og være kundeorienteret, en sponsor er ikke bare en der leverer penge en gang om året, de skal serviceres og have oplevelser til gengæld. Men jeg vil sige, at pengene er derude, kunsten er bare at finde dem, men jeg kan mærke en gryende interesse for sponsorater, folk har sluppet bremsen, men ikke koblet ud, men jeg tror på, at Gram-Hansen og Køstner nok skal få deres sponsorat i hus, siger Ole Egeblad.

 

Læs hele artiklen i BådNyt.

content-loader
content-loader
content-loader