Elvstrøm Sails introduerer servicebog
Elvstrøm Sails kunder får nu bedre mulighed for at holde styr på service af sine sejl, og dermed øge værdien og levetiden af sejlene.
Fra den 1. november 2015 vil der i sejlposerne fra Elvstrøm Sails nu også kunne findes en servicebog.
"Det er vores håb, at kunderne med dette værktøj får lettere ved at holde overblik over deres sejls tilstand løbende over årerne. Vi opfordrer samtidig til et årligt servicetjek. Vores sejl er af en kvalitet, der kan holde i mange år og oftest er det udefra kommende faktorer, der får lov til at reducere sejlets levetid. Det er vores erfaring, at et årligt servicetjek dels er en anledning til at få udbedret småskader, der måtte være kommet i løbet af sæsonen, dels en kærkommen anledning til at komme eventuelle større skader i forkøbet,” fortæller salgsdirektør, Per Weiskvist.
Servicebogskonceptet er et allerede indarbejdet og helt naturligt koncept i bilbranchen, men Elvstrøm Sails er så vidt vides de eneste på sejlmarkedet, der benytter sig af en servicebog i traditionel forstand.
”Vi håber, at markedet og kunderne tager godt imod dette tilbud, som jo i bund og grund er en struktureret tilgang til service. Vores forhandlernet i Danmark og resten af verden er godt klædt på til at tage hånd om service og reparationer samt instruere i brugen af servicebogen, ligesom vi på hovedloftet i Aabenraa udfører typiske service- og reparationsopgaver for kunder i det syd- og sønderjyske som for eksempel skift af UV-beskyttelse, gennemgang af sejlpinde og sejlpindslommer, spilerreparationer, skift af forligstov, reparation af slitage fra rig, søgelænder, salingshorn og motorlanterne til udskiftning af ticklers," forklarer Per Weiskvist.
"Gennem det seneste år er omfanget af vores serviceopgaver steget med 25 %. At købe sejl er en stor investering for de fleste og det er naturligvis i vores kunders interesse, at sejlet holder så længe som muligt. Et årligt servicetjek er et godt udgangspunkt for at øge levetiden af dit sejl, og det er netop vores intention bag servicebogskonceptet”, slutter Per Weiskvist.