Jeg kunne ikke rulle Code Zero ind - panik før stenmole i Grenå i min Boheme 10-m

Jeg skulle lige til at rulle min nye, hurtige Code Zero ind, men linen var røget ud af tromlen, og jeg surfede 8-9 knob lige mod en stenmole. Samtidig røg et tovværk i skruen (troede jeg), da jeg sejlede ind til Grenå i 7-8 m/sek. Og Code Zeroen blafrede.

H-båden blev solgt – nu kun to både (min far skal fikse)

H-båden blev solgt. Herligt. Nu har jeg min Drabant 24 og Boheme 10-meteren, jeg købte sidste år. Min 79-årige far, med mig som assistent, har netop skiftet skødespil, sat ny badestige på hækken og monteret Lopo-light-lanterner i masten.

Tre både er for meget - sælger H-båden

I Hellerup Sejlklub findes der en meget dygtig sejler, Frank Berg. Han har virkelig mange både. En Drage, en Knarr, en OK-jolle, en Finnjolle og en Starbåd. Nu er jeg fejlagtigt ved at lave en Frank Berg, efter jeg købte en Boheme 10 meter.

Er der en voksen tilstede i jurylokalet?

Når der skal uddeles en Regel 69-dom ved fx et J/70 DM i Horsens, er det ikke nok med en stærk juryformand, der skal modspil til fra erfarne, mere regelstærke, fornuftige voksne.

Aarhus bedst i Danmark - først VM for OL-sejlere og nu stopover i Ocean Race

Tidligere var det KDY, der løb med opmærksomheden, når KDYs direktør Lorenzen hev kæmpe stævner med RC 44, VM i matchrace og mange, mange andre hjem. I dag har Aarhus førertrøjen på, med det Internationale Sejlsportscenter og en velvillig kommune.

Selvfølgelig var vi til Samsø Festival igen i overfyldte, lidt larmende Ballen Havn

Er du til dansk musik, sejlads og hygge med vennerne er Samsø Festival den helt rigtige kombi. For 5. år i træk var minbaad.dk til Samsø Festival i uge 29. Vi sejlede fra Ballen Havn på Sydfyn til Ballen Havn på Samsø. Lige nu er vi i Lundeborg på vej mod Ærøskøbing i vores Drabant 24.

Drabant 24 blæst inde på Skarø - nu tager vi færgen til Drejø

Minbaad.dk's redaktør er på sommerferie med datteren Dagmar og hendes veninde, Isa. Det startede med, at vi allerede var blæst inde i vores hjemhavn Ballen ved Svendborg. Men i går sejlede vi til Skarø. En tur på 20 minutter med fok oppe. Det er nærmest stormende kuling her på dejlige Skarø.

Uegnet som bådejer med 40 liter regnvand i Drabant 24 - der var i vandet hele vinteren

Jeg er egentlig uegnet til at have en båd. Jeg sjusker med vedligeholdesen og bruger for lidt tid på min Drabant 24, der var i et fugtigt forfald, da jeg besøgte båden i Ballen Havn ved Svendborg forleden. Spiler, hynder, gardiner og andet var alt for fugtigt, og batteriet var helt fladt.

Troels Kløvedal lærte os at Danmark ikke er verdens centrum

I 1967 købte Kløvedal stålskibet ”Nordkaperen”, som han sejlede Jorden rundt med tre gange. Det gav genlyd blandt sejlere og ikke-sejlere i Danmark. Han fik inspireret danskerne til at sejle langt.

Droppede hotel i efterårsferien og sejlede istedet på tur i Drabant 24

Det har vi ikke fortrudt. For lige nu skinner solen i Ærøskøbing Lystbådehavn, hvor der er er god plads.